İman azalıp çoğalmaz
1 sayfadaki 1 sayfası • Paylaş
İman azalıp çoğalmaz
Sual: İman azalıp çoğalır mı?
CEVAP
İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki:
İman kalbin tasdiki ve yakîni olduğundan,
azalması, çoğalması olmaz. Azalıp çoğalan bir inanış, iman olmaz. Buna zan
denir. İbadetleri, Allahü teâlânın sevdiği şeyleri yapmakla iman
cilalanır, nurlanır, parlar. Haram işleyince, bulanır, lekelenir. O
halde, çoğalmak ve azalmak, amellerden, işlerden dolayı, imanın
cilasının, parlaklığının değişmesidir. Kendisinde azalıp çoğalmak olmaz.
Cilası, parlaklığı çok olan imana çok dediler. Bunlar, sanki, cilalı
olmayan imanı, iman bilmedi. Cilalılardan bazısını da, iman bilip, fakat
az dedi. İman, parlaklıkları başka başka olan, karşılıklı iki ayna gibi
oluyor. Cilası çok olup, cisimleri parlak gösteren ayna, az parlak
gösteren aynadan daha çoktur demeye benzer. Başka birisi de, iki ayna
müsavidir. Yalnız, cilaları ve cisimleri göstermeleri, yani sıfatları
başkadır demesi gibidir. Bu iki adamdan birincisi, görünüşe bakmış, öze,
içe girmemiştir. (Ebu Bekir’in imanı, ümmetimin imanları toplamından
daha ağırdır) hadis-i şerifi, imanın cilası, parlaklığı
bakımındandır. (Mektubat, m.266)
Not: Geniş bilgi için Vehhabilik
maddesinde (Her günah işleyen kâfir mi?) kısmına bakınız.
CEVAP
İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki:
İman kalbin tasdiki ve yakîni olduğundan,
azalması, çoğalması olmaz. Azalıp çoğalan bir inanış, iman olmaz. Buna zan
denir. İbadetleri, Allahü teâlânın sevdiği şeyleri yapmakla iman
cilalanır, nurlanır, parlar. Haram işleyince, bulanır, lekelenir. O
halde, çoğalmak ve azalmak, amellerden, işlerden dolayı, imanın
cilasının, parlaklığının değişmesidir. Kendisinde azalıp çoğalmak olmaz.
Cilası, parlaklığı çok olan imana çok dediler. Bunlar, sanki, cilalı
olmayan imanı, iman bilmedi. Cilalılardan bazısını da, iman bilip, fakat
az dedi. İman, parlaklıkları başka başka olan, karşılıklı iki ayna gibi
oluyor. Cilası çok olup, cisimleri parlak gösteren ayna, az parlak
gösteren aynadan daha çoktur demeye benzer. Başka birisi de, iki ayna
müsavidir. Yalnız, cilaları ve cisimleri göstermeleri, yani sıfatları
başkadır demesi gibidir. Bu iki adamdan birincisi, görünüşe bakmış, öze,
içe girmemiştir. (Ebu Bekir’in imanı, ümmetimin imanları toplamından
daha ağırdır) hadis-i şerifi, imanın cilası, parlaklığı
bakımındandır. (Mektubat, m.266)
Not: Geniş bilgi için Vehhabilik
maddesinde (Her günah işleyen kâfir mi?) kısmına bakınız.
1 sayfadaki 1 sayfası
Konu Linkleri | |||
---|---|---|---|
URL: | |||
BBCode: | |||
HTML: |
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz