SüKûT-Forum
SüKûT-Forum
Yükleniyor

Cünüp gezmek

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Cünüp gezmek Empty Cünüp gezmek

#1 Çarş. 16 Haz. - 13:04

Guslü geciktirmeden almak çok sevaptır. Resulullah
efendimiz buyuruyor ki:



Bir
yerlerden alıntıdır.

(Gusül
abdesti almağa kalkan bir kimseye, üzerindeki kıllar adedince yani
pekçok sevab verilir. O kadar günahı affedilir. Cennetteki derecesi
yükselir. Guslü için ona verilecek sevab, dünyada bulunan herşeyden daha
hayırlı olur. Allahü teala, meleklere," Bu kuluma bakınız! Üşenmeden
kalkıp, benim emrimi düşünerek, cenabetlikten guslediyor. Şahid olunuz
ki, bu kulumun günahlarını af ve magfiret eyledim.



Başka bir hadis-i şerifte de,



Bir
yerlerden alıntıdır.

Kirlenince,
çabuk gusül abdesti alın! Çünkü kiramen katibin melekleri, cünüp gezen
kimseden incinir



Islam alimlerinin büyüklerinden Imam-ı Gazali hazretleri,
"Tanıdığım vefat etmiş bir kimseyi, rü’yamda gördüm. Bana dedi ki, bir
miktar, cünüp kaldım. Şimdi üzerime ateşten gömlek giydirdiler. Hala
ateş içindeyim." dediğini nakleder. Tabii ki buradaki miktar, biraz önce
bahsettiğimiz müddeti aşan miktardır.

Cünüp gezmek çok büyük günahtır. Bunun için ne yapıp yapıp en kısa
zamanda gusletmelidir. Hele hele günlerce cünüp olarak gezmek bir
müslümanın yapacağı iş değildir. Dedelerimizden, babalarımızdan, buz
tutmuş nehirin buzunu kırıp gusül abdesti aldıklarını çok işittik.

Hadis-i şerifte, (Resim, köpek ve cünüp kimse bulunan eve rahmet
melekleri girmez.) buyuruldu.

Cünüplüktün gusletmek sadece namazla ilgili değildir. Yani namaz
kılmayanın da gusletmesi şarttır. Melekler, zamanında gusül almayana
la’net eder. Yani cünüp gezmek büyük bir günah, namaz kılmamak da başka
büyük bir günahtır. Namaz kılmıyan guslederse, hiç olmazsa büyük
günahların birinden kurtulmuş olur.
Herhangi bir özürle gusledememiş ise veya gusül abdesti almanın farz
olduğuna inanıyor, tenbellikle almıyor ise dinden çıkmaz. Büyük günah
işlemiş olur. Ancak, gusletmenin lüzumuna inanmıyan, gusletmediği için
hiç üzülmiyen, gusletmek aklına bile gelmiyen kim olursa olsun, dinden
çıkar, kafir olur.

Sünnete uygun gusletmek

Guslün farzı üçtür:

  1. Ağzın içini iyice yıkamak.
  2. Burnu yıkamak.
  3. Bedenin her yerini yıkamaktır.
Her ibadeti Peygamber
efendimizin bildirdiği şekil ile yani sünnet üzere yapmak lazımdır.

Sünnet üzere gusül abdesti almak için, önce, temiz olsa da iki eli ve
avret yerini yıkamalıdır. Sonra bedeninde necaset varsa buraları
yıkamalı, bilahare tam bir abdest almalı, yüzü yıkarken Allah rızası
için gusle niyyet etmelidir. Sonra bütün bedene üç def’a su dökmelidir.
Önce üç def’a başa, sonra sağ omuza, sonra sol omuza dökmeli, her
döküşte, o taraf tamamen ıslanmalıdır.

Gusül abdesti almak çok kolaydır: Şöyle ki, duşun altına girip, ağzına,
burnuna su verip bütün vücudunu baştan ayağa yıkayan, ıslatan gusletmiş
olur. Mesela yazın, denize dalıp, çıkarken de ağzına burnuna su alan
gusletmiş olur. Bu kadar kolaydır.

Cünüp iken, tırnak kesmek, saç-sakal tıraşı olmak ve başka kılları
kesmek mekruhtur. Kadınlık hali buna dahil değildir. Yani kadın bu halde
iken, saç, tırnak kesebilir.

Deriye yapışmış, hamur, mum, sakız, yağlı boya gibi şeyler altına su
geçirmediği için, gusle manidir. Bunun için bilhassa kadınlar arasında
çok yaygın olan, tırnaklara sürülen oje de gusle manidir. Çünkü, tırnak
üzerinde bir tabaka teşekkül ediyor. Altına su geçirmiyor. Tırnakların
üzerini yıkamak farzdır.
Saç boyaları genelde kına gibidir. Kına altına su geçirdiği için saç
üzerinde yağlı boya gibi tabaka teşekkül ettirmediği için gusle mani
değildir. Altına su geçirmiyorsa tabii ki o zaman mani olur.

Dişlerin arasında ve diş çukurunda bulunan yemek artıklarının altına su
geçmezse, altı yıkanmazsa gusül abdesti geçerli olmaz.
Ağzın içini yıkamak, iğne ucu kadar ıslanmamış yer bırakmamak farz
olduğu için, buna mani olan herşey guslü geçersiz kılar. Her halükarda,
ağzın içi mutlaka yıkanacak, her tarafına su değecektir.

Küpe deliğinde, küpe yoksa ve delik açıksa kulağı ıslatırken, delik
ıslanırsa yetişir. Islanmazsa, deliği parmakla ıslatmalıdır. Bütün
bunlarda ıslandığını çok zannetmek yetişir.

Gusül abdestinden sonra, vücutta altına su geçirmiyen bir yer mesela,
yağlı boyalı bir yer görülse veya ağzını veya başka yerini yıkamağı
unutan hemen boyayı kaldırıp altını ıslatması kafidir. Namaz kılsa,
sonra hatırlasa, orasını yıkayıp farzı tekrar kılar.

Vücudun herhangi bir yerine dövme yaptırmak haramdır. Yaptırmamalıdır.
Yaptırılmış ise deriyi kazımak gerekmez. Dövme, derinin üst yüzeyinin
ıslanmasına mani değildir. Bunun için de gusle zarar vermez.
Abdestte ve gusülde, lüzumundan fazla su kullanmak israf olup, haramdır.
Peygamber efendimiz, yaklaşık 875 gr. su ile abdest alır, 4.2 litre su
ile guslederdi.

Guslederken, kirden de temizlenmek istenirse o zaman, önce gusledilir.
Bundan sonra da, kirden temizlenmek için yıkanılır. Veya, önce kirden
temizlenir, banyodan çıkacağı vakit, gusül abdesti alır. Bu takdirde
kirden temizlenene kadar gereken su harcanabilir.

Gusülden önce, idrar çıkararak, idrar yolunda kalmış olan meni parçasını
çıkarmak, sonra gusletmek lazımdır. Idrardan sonra gelen parçalar guslü
gerektirmez. Eğer idrara çıkılmamış ise tekrar gusletmek gerekir.
● İkra ●
● İkra ●
Dindar
Dindar

Mesaj Sayısı : 268
Kayıt tarihi : 15/06/10
Rep Gücü : 1457
Rep Puanı : 1
Uyarı : Seviye 1

http://ikranet.tk/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


Konuyu Paylaş...
Konu Linkleri
URL:
BBCode:
HTML:
 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz