THY'den kaza raporu açıklaması
SüKûT-Forum :: GeneL :: GünceL Haberler
1 sayfadaki 1 sayfası • Paylaş
THY'den kaza raporu açıklaması
Türk
Hava Yolları, Hollanda Emniyet Kurulu tarafından yayınlanan nihai kaza
raporunu tatmin edici bulmadı.
Türk Hava Yolları (THY), TK1951 İstanbul-Amsterdam
seferini yapmakta iken iniş sırasında kaza geçiren TC-JGE tescilli THY
uçağıyla ilgili Hollanda Emniyet Kurulu tarafından yayınlanan nihai kaza
raporuyla ilgili, "Hemfikir olunmayan konular var" açıklamasını yaptı.
THY
Basın Müşavirliği'nden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul-Amsterdam
seferini yaparken 25 Şubat 2009 tarihinde inişe geçtiği sırada düşen
THY'nin Boeing 737-800 uçağıyla ilgili Hollanda Emniyet Kurulu'nun nihai
kaza raporunda, sol altimetrenin hatalı yükseklik bilgisi verdiği
bulgusuna işaret edilerek, ''Otomatik gaz sistemi bunun sonucu olarak
gazı keserek hızın kontrol edilebilir en düşük seviyenin (stall hızı)
altına düşmesine ve yere çok yakın bir yükseklikte uçağın kontrolünün
kaybedilmesine neden olmuştur'' ifadesi kullanıldı.
-THY'NİN
RAPORDA ''HEMFİKİR'' OLMADIĞI KONULAR-
Açıklamada, DSB
tarafından yayınlanan raporda, THY'nin hemfikir olmadığı tespitlerin de
mevcut olduğu belirtilerek, raporda yer alan ''Yaklaşmanın istikrarlı
olup olmaması kazanın oluşumunda etken değildir'' ve ''ekibin stall
ikazı alındıktan sonra uçağı kurtarabileceği'' iddiasına katılınmadığı
belirtildi.
Açıklamada, ''Ekibin anında müdahalesine
rağmen, otomatik gaz sistemi gaz kollarını beklenmedik bir şekilde
geriye çekmiştir. Otomatik gaz sistemini devreden çıkaran ekip, gazı
ikinci kez açmış, ancak yetersiz yükseklik nedeniyle kaza
önlenememiştir'' denildi.
Kaynak: aa
Hava Yolları, Hollanda Emniyet Kurulu tarafından yayınlanan nihai kaza
raporunu tatmin edici bulmadı.
Türk Hava Yolları (THY), TK1951 İstanbul-Amsterdam
seferini yapmakta iken iniş sırasında kaza geçiren TC-JGE tescilli THY
uçağıyla ilgili Hollanda Emniyet Kurulu tarafından yayınlanan nihai kaza
raporuyla ilgili, "Hemfikir olunmayan konular var" açıklamasını yaptı.
THY
Basın Müşavirliği'nden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul-Amsterdam
seferini yaparken 25 Şubat 2009 tarihinde inişe geçtiği sırada düşen
THY'nin Boeing 737-800 uçağıyla ilgili Hollanda Emniyet Kurulu'nun nihai
kaza raporunda, sol altimetrenin hatalı yükseklik bilgisi verdiği
bulgusuna işaret edilerek, ''Otomatik gaz sistemi bunun sonucu olarak
gazı keserek hızın kontrol edilebilir en düşük seviyenin (stall hızı)
altına düşmesine ve yere çok yakın bir yükseklikte uçağın kontrolünün
kaybedilmesine neden olmuştur'' ifadesi kullanıldı.
-THY'NİN
RAPORDA ''HEMFİKİR'' OLMADIĞI KONULAR-
Açıklamada, DSB
tarafından yayınlanan raporda, THY'nin hemfikir olmadığı tespitlerin de
mevcut olduğu belirtilerek, raporda yer alan ''Yaklaşmanın istikrarlı
olup olmaması kazanın oluşumunda etken değildir'' ve ''ekibin stall
ikazı alındıktan sonra uçağı kurtarabileceği'' iddiasına katılınmadığı
belirtildi.
Açıklamada, ''Ekibin anında müdahalesine
rağmen, otomatik gaz sistemi gaz kollarını beklenmedik bir şekilde
geriye çekmiştir. Otomatik gaz sistemini devreden çıkaran ekip, gazı
ikinci kez açmış, ancak yetersiz yükseklik nedeniyle kaza
önlenememiştir'' denildi.
Kaynak: aa
SüKûT-Forum :: GeneL :: GünceL Haberler
1 sayfadaki 1 sayfası
Konu Linkleri | |||
---|---|---|---|
URL: | |||
BBCode: | |||
HTML: |
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz