SüKûT-Forum
Yükleniyor

Grafik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Grafik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar

#1 Bir C.tesi 8 Mayıs - 8:49

1. Tasarım için kullanacağınız programı seçerken sorulması gereken temel sorular: Katman desteği var mı? Kütüphane desteği var mı? Vektör çizim desteği var mı? Ölçekli, boyutlu çizim yapabiliyor mu? Açabildiği, kaydedebildiği ve üzerinde değişiklik yapabildiği dosya biçimleri neler? Yardım dosyaları yeterli mi?

2.Düzenli yedekleme İşlerinizi mutlaka düzenli olarak yedekleyin.
Grafik editörü geri almaya izin verse de program kapanabilir, geri
alınacak nokta çok geride kalabilir, elinizde farklı örneklerin
bulunması ileride karşılaştırma yapmak için yararlı olabilir.

3.Katmanları kullanın Grafik işlemede katman, üstüste gelerek bir resmi
oluşturan farklı yüzeylere denir. Katman kullanırsanız küçük
değişiklikleri katman üzerinde yaparak sonradan düzenlemeyi
kolaylaştırırsınız. Örneğin bir insan gözünü mavi yapmak için tüm surat
ile oynamadan sadece bir katman üzerinde göze yoğunlaşabilirsiniz.
Yaptığınız işi önceki hal ile karşılaştırmak için katmanı
gizleyebilirsiniz. Beğenmezseniz katmanı toptan silebilirsiniz. Katman
kullanmayı alışkanlık haline getirin.

4. Vektör kullanın Vektör çok derin ama bir o kadar faydalı bir konu. Basitçe özetlemek gerekirse
vektörel çizim, çizimin doğru (veya eğri), nokta ve geometrik şekiller
ile oluşturulmasına denir. Bu çizgi, nokta veya şekiller sonradan
kalite kaybı olmadan kolaylıkla düzenlenebilir.

5. Dosyaların işlenebilir halini saklayın Resimleri sonradan düzenlemeniz
gerekeceğini unutmayın. Eğer işim bitti diye JPEG olarak kaydeder
programı kapatırsanız yaptığınız pek çok şeyi tekrar yapmanız gerekir.

6.Gerekmiyorsa çalışılacak alanı sınırlamayın Çizim yapılırken
karşımıza çıkan büyük sıkıntılardan biri tasarımı dar bir alanda
çalışmaya mecburmuşuz gibi hissetmektir. Her zaman büyük ortamda
çalışmak gerekmez ancak çoğu zaman konulan kati sınır yaratıcılığın
önüne engel koyar. Resim boyutu küçük olduğunda ise bazı programlar
dışarıda kalan şekilleri göstermez. Bu nedenle isterseniz ne büyüklükte
çalışacağınızı belirten bir çerçeveyi katman olarak koyun ama geniş bir
alanda çalışın. Ardından tasarımınızı çerçevenin altında oynatarak
farklı olasılıkları görebilirsiniz.

7. Kütüphane oluşturmaya özen gösterin İleride kullanabileceğiniz öğeleri varsa programın
kütüphanesine ekleyin. Bunlar size özel renkler olabilir, dolgu, fırça
stilleri, vektör tasarımlar ve bunun gibi öğeler olabilir. Bugün
kütüphaneye eklerseniz yarın hangi dosyaydı diye aramadan programın
içinden yeni tasarımlarınızda kullanabilirsiniz.

8. Kısayolları öğrenin Klavye kısayollarını öğrenip kullanmaya çalışın. Emin olun üretkenliğinizi artıracaktır.

9. Toplu resim işleri ile tek tek uğraşmayın 100 fotoğrafın kenarına
logonuzu koymak için tek tek fotoğrafları açmakla vakit kaybetmeyin. Bu
işler için toplu resim işleme programları (batch image processing)
bulunmaktadır. İhtiyacınıza göre birini bulun ve hem daha düzgün hem de
çabuk biçimde sonuca ulaşın. Ama sakın unutmayın toplu resim işlemeden
önce dosyaların mutlaka yedeğini alın.

10. Yardım dosyalarını kullanın Genellikle bir çizim aracı ile ilgili bilmeniz gereken her
şey programın yardım dosyasında yazar. Yabancı dilde olması da çok
önemli değil çünkü görüntülü örnekler ile konuyu anlatabilir. Bu
nedenle takıldığınızda yardım dosyasını kullanın. Arama bölümüne aracın
adını yazın, temel kullanım ile ilgili bilgiler önünüze gelecektir.



ReDMaD
ReDMaD
Sanatkâr
Sanatkâr

Mesaj Sayısı : 1706
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 02/12/09
Nerden : Almanya
Rep Gücü : 3827
Rep Puanı : 13
Uyarı : Seviye 1

Kullanıcı profilini gör http://ebrupolatfan.eniyiforum.org

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


Konuyu Paylaş...
Konu Linkleri
URL:
BBCode:
HTML:
 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz